Tva overraskningar!

Varfor ater man inte indisk mat oftare? Det va ju stort gott. Det tyckte vi allihopa! Vi bestallde in olika ratter och delade pa allt, precis som man gor i Indien. Det var Karin som hade koll pa laget och guidade oss genom menyn. Efter middagen gick vi pa nattmarknaden som var jattemysig. Det mesta va jattebilligt! Yay!
Nar vi blev trotta och kande att vi kanske inte behovde kopa jaaattemycket mer, gick vi hem till hotellet. Dar hade jag och emilia forberett med en lite overraskning. Vi hade kopt en TARTA! Den va huuur god som helst :) Det var en chokladtarta. Sa klart. (Det stod till och med vara namn pa tartan. Underbart!). Det som blev over (ja, det blev faktiskt lite over..) gav vi till killarna i receptionen. Bara for att vi ar sa snalla :)

Lite senare pa kvallen fick jag och sara en till overraskning! Nar jag kom ut ur duschen skrek sara plotsligt att det var en odla pa vaggen! Jag skrek och sprang och stallde mig pa en stol. Jag trodde verkligen att jag var coolare an sa.
Forst visste vi inte riktigt hur vi skulle gora. Vacka Billy? Ringa receptionen? Sen bestamde vi oss for att sjalva ta tag i det. Jag hittade en galge i garderoben som jag bojde ut, sen satte jag en pase pa handen och forsokte skramma odlan bort till balkongdorren som var i andra anden av rummet. Det gick mindre bra. Forst hoppade odlan pa min kudde, puckot, sen gomde den sig bakom acn. Dar stannande han tills vi bestamde oss for att skita i allt och ga och sova. Pa morgonen sag vi honom inte.

Nu ar vi hemma i Giao Xuan igen. Vadret ar battre och kladerna vi tvattade innan vi akte ar nastan torra! 
Eftersom att det st Patrick's day idag funderar vi pa att bryta lite mot reglerna (man far inte dricka alkohol pa volontarcentret) och kopa hem nagra ol. Det skulle va najs. Vi kanske ser nan av alla filmer vi har kopt i helgen! M y s .


Mat

Kommentarer
Postat av: anne

Är inte heller ett endaste dugg avundsjuk och tänker inte alls på vackra - o billiga saker - som väskor, tunikor....

Tycker förstås bara det är roligt att ni verkar ha haft en jättebra helg i Hanoi! Är nyfiken på hur det ser ut. Från bilder man sett sen tidigare verkar det vara så vackert.

Hoppas nu ni får en givande vecka! Våren har kommit nu, tror jag, för i dag är det ganska kallt igen och grått, grått...

PS Malena - operasångerskan - vann melodifestivalen. Skriver det ifall det inte står att läsa i tidningarna hos er.....

2009-03-16 @ 11:09:22
Postat av: Anonym

Trevligt att läsa att ni hade det mysigt i Hanio inklusive den lilla ödlan på väggen..

Ja, det gäller väl att ni köpt nya väskor att bära i om ni ska få hem allt nytt eller.... så får ni ha på er flera lager kläder när ni åker hem. Ja, lite avúndsjuk är väl även jag på all shopping...

Hoppas den här veckan ger lite mer utdelning beträffande jobbet.

Här hemma har den första krokusen slagit ut i rabatten.

Må så gott

2009-03-16 @ 16:24:56
Postat av: Gunilla

Om ni undrar så är det anonyma inlägget ovan från mig...Gick lite för fort att trycka på sändknappen.

2009-03-16 @ 16:28:50
Postat av: eddo

haha, wow roligt..första meningen handlade om mat och sen var det Mat som skrev inlägget också..hihi. kul.

Men vadå, vad är det för bilder mamma menar? har ni laggt upp bilder?! :O

(jag skäms för att vara svensk i tyskland nu när jag representeras av Malena...piiiiinsamt!!)

2009-03-16 @ 19:50:40
Postat av: Mikael

Ja just det, vada for bilder? har Anne fatt bilder och inte vi "andra"? Har ni nagon nytta av vadersajten eller ska jag fortsatta med rapportering. Vadret ser ut som vanligt igen ser jag, dvs, fuktigt och lite skurar till och fran. Har ni fatt andra arbetsuppgifter eller ar det fortfarande "glada" fyraaringar och måla vaggar som galler. Har ar det i alla fall riktigt trakigt varvader (nastan i alla fall) gratt gratt och gratt.

Simma lungt.

2009-03-17 @ 07:34:44
Postat av: Fredrik

Sara, den var väl inte lika stor som västindiern?

2009-03-18 @ 08:49:23
Postat av: Emelie

Ja.. jag tar alltid lite tid på mig att få saker gjorda. (Inkl. att kontakta mina vänner i Vietnam!) Jag tror jag lämnade mesta av min effektivitet i Sverige. Men det är skönt att höra att allt verkar funka, och Mat: hade du väckt receptionen för en ödla på väggen skulle jag blivit besviken..mycket besviken! Can't wait to see pictures!! Ni får göra en slide-show i sommar när vi ses igen, saknar er flickor! Bisous de Bruxelles

2009-03-18 @ 19:53:52
Postat av: Mikael

Good Mooorning Vietnam. Hander tydligen inte sa mycket for er just nu, med tanke pa att det inte Bloggas sa mycket. Hander inte sa mycket har heller. Ser att ni får regn i dag och mycket regn i morgon, men att det ser ut att kunna bli mycket bra till helgen. (Jag hoppas att det stammer, sa att ni kan aka och bada?) Varlsnaturfonden har en spara el timme den 28Mars mellan 20:30 - 21:30 .Stora delar av varlden kommer att slacka slacka lampor mm. under den tiden for att spara el/energi. Arla:s gronvita mellanmjolkforpackning kommer att vara svart i stället. Dom haller pa att ta fram 2miljoner svarta Tetrapack forpackningar just nu. Sa om det helt plotsligt svartnar runtomkring er sa vet ni varfor. Simma lungt

2009-03-19 @ 07:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0