Ett inlagg om Mat och mat

Ni staller manga fragor och vi ska forsoka svara pa sa manga som mojligt, men tyvarr kan vi inte lagga upp nagra bilder... Det ar for komplicerat for dom har datorerna. Det far  bli nar vi kommer hem!
Byn vi bor i ar valdigt stor, men det ar svart att fa en uppfattning om exakt hur stor den faktiskt ar eftersom att den ar valdigt utspridd. Genom den rinner en liten flod och langs den gar en lite storre vag med nagra sma affarer och en firsersalong. Varat hus ligger vid den lite storre vagen och det, tillsammans med hela byn, ar omgivt av stora risfalt sa langt ogat kan na. Vi bor tillsammans med ett gang engelsman och en hollandska. Engelsmannen ar har med ett helt annat program, sa dom ska snart aka vidare. Da blir det bara vi och hollandskan kvar. Idag fick vi dock hora att det ska komma en till svensk kille. Hoppas att han ar skon och kan sta ut med fyra mindre seriosa tjejer.
Vi lever ganska lyxigt, med undantag for atskiliga stopp i toaletten och stromabrott. Maten far vi serverad av tva vanliga kvinnor. Till frukost far vi vitt brod och sylt. Yay. Till lunch och middag blir det alltid flera smaratter tillsammans med ris och sen frukt till efterratt! Har vi tur blir det annanas och melon :)

Idag har vi varit pa ett dagis har i byn. Vi delades in i tva grupper. Den ena gruppen fick mala fonster och den andra fick leka med barnen. Vi hade jatteroligt med barnen och dom blev som galna nar vi lekte med dom! Vi sprang runt och jagade dom tills svetten rann! Det var som ett friskispass!

Idag ar det min dag. Jag fyller 20 ar! Yay! Det ska vi fira med chips och plump (ett kortspel - kul va, anton? :p).
Imorse vaknade jag av att dom sjong oooooootroligt fint for mig, dock orkade dom inte ga upp sa dom lag kvar i sina sangar. Sen fick jag en lapp som var borjan pa en skattjakt! Den slutade under fias sang dar jag hittade GODIS!


Matilda

Kommentarer
Postat av: Sofie

GRATTIS MATILDA! Nu är du ju faktiskt 20 år, det får vi fira när ni kommer hem :) Det låter på din beskrivning att omgivningen är ganska fin! Va skönt för er att ni inte behöver laga mat, utan att allt blir serverat :) Lagar dom god mat? Hoppas din dag blir bra! Saknar er redan! Puss o kram

2009-03-06 @ 10:55:47
Postat av: caroline

GRATTIS MAT!!! vad stora ni har blivit allihop nu. JAG LÄNGTAR TILLS NI KOMMER HEM OCH JAG FÅR ÄTA UPP ER! PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

2009-03-06 @ 11:21:04
URL: http://carolinewisen.blogg.se/
Postat av: Frida

Grattis Matilda Från oss alla!

Hoppas du får en fin och annorlunda 20 års dag!

Kramiiis

2009-03-06 @ 17:30:47
URL: http://myireland09.blogspot.com
Postat av: eva-karin

Himmel och vårrullar fyller alla år !! Grattis Matilda !! Helt säkert är ni i alla fall hemma tills Sara fyller. En fråga till Sara, målade du fönster eller lekte du ? jag tror att jag kan ana.

Bra beskrivning av miljön Matilda, nästan som ett kort.

Kram på er allihopa

2009-03-06 @ 18:18:44
Postat av: Jenny Lundmark

Grattis Matilda!!

2009-03-06 @ 19:57:24
Postat av: Mikael

Hi, dagens sport blir kort. Sverige Israel 1-1 i Davis Cup. Sportintresserade som ni ar vet ni sjalvklart att det handlar om tennis. Ovrigt: + 2 grader men marken ar fortfarande vit. Hoppas att dagen efter Matildas stora dag fortfarande är bra och sa onskar jag er en riktigt trevlig jobbfri helg, for om jag fattat det ratt sa borjar val snart det "riktiga" missionsarbetet snart. Simma lungt.

2009-03-07 @ 12:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0