Le beach

Idag ar det underbart vader!
Jag (Matilda) borjade morgonen med att ga ut pa en liten promenad. Jag tyckte att jag var ute tidigt (ca kl 08) men no no, vietnameserna hade varit igang sen laaaange! Nar jag kom hem hade jag med mig nybakat brod till var strandpicknick.

Efter en brunch a la vietnam, dvs forsenad och med mycket ris och soja, satte vi oss pa cyklarna och akte ivag! Var 12ariga granne (emilias bfriend/vart substitutsyskon) foljde med som vagvisare och underhallare!
Vi cyklad och cyklade.... och cyklade, sen hittade vi en strand, men inte the strand. Det var glas lite overallt och ingen kande riktigt for att kla av sig till bikini och hoppa i vattnet. Ganska snabbt flockades det manniskor runt oss, nagra snorungar forsokte till och med kasta sten pa oss med en slangbella! Vi kom snabbt pa en taktik for att forsvara oss om dom skulle traffa. Vi siktade in oss pa varsin unge, men tyvarr fick vi aldrig nan sten pa oss, sa det blev ingen fight... Vi satt kvar ett tag och njot av var ssssupergoda frukt (annanas, vattenmelon, papple, vindruvor och en frukt som vi inte vet namnet pa men som ar vadligt god Och fin!) sen cyklade vi hem igen.

Nu sitter vi har pa internetcafet och funderar pa vad vi ska hitta pa ikvall. Och for nagra minuter sen rakade jag klia upp ett av alla miljoner myggbett. Som tur var satt var sota lilla granne har brevid och gav mig tobak (???) som jag skulle lagga pa saret  for att det skulle sluta bloda. Det var ju roligt :)

Forresten, viktigt! Det var inte pa nagot som helst satt ett skamt att ni skulle spara paskmust och choklad (och sill, men bara at sara). Vi ar dead seriuos, som alltid.


Mat och Fia


Kommentarer
Postat av: eva-karin

Låter ju inte som kritvit strand och azurblått hav direkt, men det får ni ju senare. Det var nog meningen att ni skulle "räkna fel ".

Avundsjuk blir jag dock på frukten, visserligen kan vi väl hitta exotisk frukt här hemma också MEN den har ju färdats flera hundra mil och tappat smaken på vägen. Påskmust och choklad är väl ok att spara men sill Sara, vi får nog lägga in ny tills du kommer hem.

Sköt om er

Kramar E-K

2009-03-28 @ 11:41:15
Postat av: Gunilla

Synd att ni inte kunde bada när ni cyklat så långt. Ni får spara er till de sista två veckorna då blir det säkert desto mer.

Jag blir också avundsjuk på all exotisk frukt. Passa på och ät och njut av alla frukterna. Sen när ni kommer hem får ni hålla till godo med de gamla vanliga.

Lider med dig Matilda med alla myggbetten. Sofia, hur har det gått för dig. Myggorna brukar ju gilla dig skarpt också.

Lovar att spara lite påskmust och påskgodis.

Må så gott

Gunilla

2009-03-28 @ 16:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0