TILL ALLA OROLIGA FORALDRAR

Nejnejnej vi kor inte motorcykel sjalva! Nar vi klev ut fran Hanois flygplats och sag Hanois trafik for forsta gangen tankte vi aldrig i livet, men vi insag ganska snabbt att det inte finns manga andra satt att ta sig fram pa. Nar man bor i en by dit det gar typ en buss om dagen (och den gar till en annan liten grannby) sa ar motorcykel det enda transportmedlet.

Och sa det har med poliserna. Det ar sa det funkar har, polisernas loner ar laga och boterna ligger pa lojligt laga summor, sa det ar mutor de lever pa. Hanoiprovinsens polis har vi inte haft nagra problem med, men Nam Dinh-polisen ar mutad for att vi ska fa vara har.

Ingegerd! De 16 engelsmannen (och en hollandare) vi bodde med tidigare akte igar, sa den har veckan ar det bara vi tjejer, Billy fran Orebro och var koordinator Ho`ai. Nasta vecka kommer nasta gang engelsman och det ska bli jattekul, men just nu ar det faktiskt ratt lugnt och skont utan allt folk.

Emilia - igen


Kommentarer
Postat av: Mikael

Hej Emilia och tack for forklaringen. Det ar ju du som bloggar mest och det uppskattas sakert inte bara av mig, sa TACK for det. Sag at dom andra att blogga mera. Sjalv ar jag inte ett dugg orolig nar jag laser om era aventyr. Onskar att jag var med. (Ja, det skulle ju vara pinsamt forståss, men kul hade det varit.) I motsats till nagra som bloggar med er vill ju jag garna hora om allt. Varfor stoppa ner huvet i sanden tycker jag. Men vi ar alla olika Hoppas att ni har det skont och bra och vad kul att ni sa att saga far en extra ledig vecka i sodra Vietnam. Dar ar dom mera vana med turister sa dar lar ni inte bli lika uttittade. Simma Lungt.

2009-03-24 @ 07:23:08
Postat av: eva-karin

Skulle vara kul att veta var ni hamnade när ni körde vilse, misstänker att ni inte hade någon GPS.

Hur långt bort från er "hemby" ligger "bröllopsbyn" ?

Ja, spännande låter det, ser fram emot när ni kommer hem och kan komplettera upplevelserna med bilder.

Sköt om er

Kramar

2009-03-24 @ 21:47:45
Postat av: Mikael

Morning Naam. I dag (Torsdag)var det 10 minus nar jag cyklade hit. Bitande kallt. Vintern ar tillbaka men till helgen blir det nagon plusgrad i alla fall.

Annars ar det inget speciellt som finns att rapportera harifran. Jo foresten appropa att det kommer Engelsman nasta vecka, i gar at jag Fisch and chips och i dag ska jag kopa lutfisk (om det finns att fa tag i) Simma Lungt.

2009-03-25 @ 07:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0