Monsun?

Igar drog en monsun in over landet. Fast om jag ska vara arlig sa markte ingen av oss nagon skillnad pa en monsun och det vanliga regnet har, vi borjar ju bli lite av experter pa det nu. Fast igar askade det ocksa, sa (i alla fall jag) tyckte att det var jattemysigt att sitta under tak pa balkongen och lasa Stieg Larsson. Jag och Matilda tog en liten promenad i regnet in till "centrum", men det var i stort sett det enda vi gjorde forutom att lasa och lagga patiens. Mysdag!

Idag kom de lite aldre tjejerna som vi undervisar i engelska pa eftermiddagen och vi hade var tredje lektion med dom. Vi ar valdigt pedagogiska och blandar information med lek for basta inlarning, och sa blir det ju faktiskt lite roligare sa :) Annars flyter livet pa som vanligt har. Imorgon ska vi borja renovera koket i dagiset dar vi tidigare renoverat och dar vi jobbar. Det ska bli kul eftersom det verkligen behovs. Koket ar numera ett pyttelitet rum som star direkt pa marken och har ett plattak, med nagon gasolplatta att laga mat pa till alla barnen. Sa far vi mala lite igen! Det var ju nagra veckor sen sist nu.

Tack for statistiken om om vem som skrivit mest forresten, pappa.  Ar du verkligen saker pa att det inte ar en pik fran din sida? :)

Snart ska vi ga till marknaden som ligger precis om hornet och kopa lite frukt for ovanlighetens skull.

Sofia

Kommentarer
Postat av: Mikael

HEEEEJJJJJJ! Na men inte pikar jag heller. Du kanner ju mig. Jag ar inte san heller!!! Kul att hora att ni befinner er mitt i en Monsun och inte marker nagon skillnad mot det dagliga regnandet. Eller rattare sagt, det later ju inte sa varst kuuuul. Fast det blir lättare att komma ihag och med tiden sa blir det bara roligare och battre minnen. Hur ar det i ovrigt med allt vatten, har ni svamp mellan tarna annu? litet kok, gasolplatta, plattak, regn, blast, hmmmmmm, men anda kan ni koppla av med en mysdag. det kallar jag anpassning. Vadret kommande dagarna ar - Naaa, jag vill faktiskt inte. Det blir som det har varit sista tiden. Varkligen Sorry, HOPPAS att ni far det mycket battre sedan nar ni sa att saga far semester. Ena ganget i Robinson bor i ett trask och jag hoppas verkligen att det inte ar sa ni har det. Stig Larsons film sags vara lika bra som boken sa dar har ni nagot att se fram emot. Ha det nu sa himla bra allihopa och bơi lội dễ dàng.

2009-04-06 @ 14:24:21
Postat av: Mikael

ja nu har det gått några dagar igen. Har var det -2 a snoXkallt i morse men nu ar det klarbla himmel och ca 7-8 grader skulle jag tro. Jag skulle vilja aka och fiska. Jag tror att isen har försvunnit ute i skargarden. Jag har en skylt som jag gjort vid min arbetsplats. HELLRE EN DALIG FISKEDAG AN EN BRA ARBETSDAG. (Pa min forra arbetsplats fick jag inte ha den uppe men har gar det bra). Och ni har borjat reparationen av koket forstar jag och kanske malat grodor med stora roda munnar? eller hur det nu var. Var det grodorna eller (ficklamps)Matilda som hade målat läpparna? Kommer inte ihag riktigt hur det var, men det spelar ingen roll. I gar blev det klart att det blir Sodertalje som gar upp till elitserien i hockey tillsammans med Rogle. Annika Ostberg som suttit fangslad i USA i 28 ar slapps nu fri och flyttas till Sverige. Ha det bra och Sớm, đó là Phục Sinh och bơi mát mẻ.

2009-04-07 @ 13:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0