Helgen!

Har kommer de senaste dagarna i kort punktform! Igen :)

Nu har det varit stromavbrott en miljon ganger de senaste dagarna! I borjan var det lite mysigt, men nu har vi trottnat. Igar var vi till och med utan vatten! Det var liite jobbigt. Ni kanske forstar varfor? :p

Igar hande en knapp grej! Vi var pa vag till marknaden, och helt plotsligt ser vi en grupp vita manniskor cykla forbi - i var by! Det blev ganska awkward, vi betedde oss nastan som vietnamser och stod och glodde helt ogenerat. Sen visade det sig att det ar en grupp studenter fran usa som ska va har i Giao Xuan i nagra dagar innan de reser vidare. Vi traffade dem pa lokala baren tillsammans med Wei lite senare under kvallen.

Inatt vaknade vi allihopa av varldens ovader! Blixtarna lyste upp hela rummet, nastan som en strob, och askan hordes som ett dovt muller. Tyvarr har vi inte nat fonster i den riktning askan kom ifran sa vi kunde inte se sjalva blixtarna utan bara skenet fran dem. Det var coolt. Vi var nastan lite radda, men bara nastan :)

Nar vi vaknade var vadret ganska trakigt sa vi bestamde oss for att stanna inne och spela plump. Men efter lunch blev vadret battre och battre och vi gav oss ut pa en cykeltur! Det var alldeles alldeles underbart. Solen sken pa klarbla himmel och vi upptackte sma byar vi aldrig tidigare varit i. Vi tog en kort solpaus i det grona graset  langs roda floden dar vi hade utsikt over alla sma fiskebatar. Sen forsatte vi och hamnade pa sma leriga vagar och rangliga broar, hela tiden omgivna av risfalt. Det var verkligen vackert!

Nar vi kom hem var det, som vanligt, stromabrott.. Men den har gangen gjorde det inte sa mycket. Nar det blev dags for middag bar vi ut stolar och bord och satte oss pa varendan och at i solnedgangen. Det var m y s i g t.

Hoppas att alla har haft en trevlig pask med mycket god mat och harligt varvader!


Mat och Fia

Kommentarer
Postat av: eddo

åh, vad härligt det låter måste jag säga...blixtrar o oväder och sen middag ute i en vacker solnedgången... wow, svårt att slå :)

Matilda, du kan ringa mig anytime imorgon! ;) eller inte..om du inte har money på din telefon.

Puss och Glad påsk!!

2009-04-13 @ 01:09:20
Postat av: Frida

Låter som ni har det underbart!

Risfält är verkligen vackra. Älskade det med Bangladesh också :)

Tänk att de bara är dryga 20 dagar kvar av er resa. Det kändes som ni skulle vara borta jätte läääänge. Fast jag antar att det känns länge för er. Idag har jag varit på Irland i 5 veckor, men jag tycker det känns mycket längre.



Vi ses snart och hoppas ni får en fortsatt bra resa :D

kramis

2009-04-13 @ 17:24:40
URL: http://myireland09.blogspot.com
Postat av: Mikael

Blixtar och dunder, magiska under, och regn. Later det. Sjalv sa ar langhelgen slut och det blir en mkt haktisk vecka pa jobbet. Det star fortfarande en massa paskagg ovefulla med godis overallt, men naaaa, det har blivit alldeles (jag ar inget godismonster) for mycket sant sista tiden. Ingenting speciellt att beratta. Ingen jatteskandal ute í varlden. Inget speciellt inom sporten. Trakigt nog sa fick jag en oring pa 2.1 kg som jag la bredvid ryggsacken och fortsatte fisket. Men nar jag skulle aka hem och kom tillbaka till ryggsacken sa var fisken borta!!!! Om det var manniskor eller hund som snott den vet jag inte. Ha ha, ja ja. Annars har det varit riktigt harligt varvader hela helgen. Hoppas att ni har bra vader oxa. Simma lungt.

2009-04-14 @ 07:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0