ris och sant

Ah jag ar sa glad. Sofias och min lektion gick superbra! Thao, Thuy, Thi och resten av de tolv tolvariga fnitterflickorna var hur sota som helst. Vi tranade mest uttal, for det ar det som behovs mest. Vi avslutade lektionen med att ata vattenmelon och sen ville alla ha vara autografer...

Apropa vattenmelon sa blir vart fruktatande bara varre och varre. Vi gar till marknaden stup i kvarten och vi har alla en varsin frukt-stash pa rummet. Just nu har jag en ananas, tre papplen, tva bananer och tva mango i min resvaska. Vietnameserna i huset tycker att vi ar knepa. "Why you eat so much all the time?"

Och apropa mat sa drog hushallerskorna en fuling idag vid lunchen. De stallde fram alla ratter som vanligt. Men inget ris. Inget ris. Fortvivlan. Vi ater ju ris till varje mal. Vi bor i provinsen med det basta riset i hela landet. Vi alskar vart ris.
Till slut kom anda riset och Matilda kunde sluta snyfta. Om det var ett aprilskamt sa var det uselt.

Och apropa ris sa ar det snart dags for middag, sa jag ska betala Ting Tong och trampa hem igen. Hejs!

emilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0