hej fran nudelland

Hejhejhej. nu har det gatt nagra dagar igen. vet inte riktigt vad som har hant i vilken ordning, sa har kommer bara lite allt mojligt i punktform.

1. Pa sistone har vi haft stromavbrott ett par ganger varje dag. Har blir det ju kolsvart redan klockan sju pa kvallen, sa det har blivit ett par kvallar da vi bara suttit med levande ljus och atit frukt och pratat. Mys.

2. Vi ar klara med skolkoket nu! Det kom dit en professional som gjorde nytt golv och en bank och vi fick mala alltihopa. Sa nu ar det klart!

3. Vi har fatt tillverka vara egna penslar av bambu och nagot slags gras. Det ar mycket roligare att mala om man gjort penseln sjalv. Prova sjalva.

4. Idag borjade vi renovera en ny forskola. Den har ar halften sa liten som den forra, men dar gar anda lika manga barn - det vill saga sextio stycken.

5. Igar kom Karin tillbaka till Giao Xuan! Ett kart aterseende. Hon kom hit hela vagen fran Hoi An for att traffa oss och hon hade med sig Oreos och en chokladkaka hon kopt pa ett bageri i Hanoi. Tjejen kanner oss...

6. Nar solen sken for en gangs skull passade jag, Sofia, Matilda och Eva pa att ta en langpromenad till Roda floden. Tidvattnet var himla lagt, sa fiskebatar lag pa grund har och var och sma krabbor knatade runt overallt. Det var fint.

7. Vi har varit pa community centret. Den har gangen var inte Wei full pa risvin, sa lektionen var nagot lugnare an sist.

8. Hoais treariga dotter Ling bodde hos oss i ett par dagar. En sot unge.

9. Hoai berattade att det faktiskt finns en meny som vara hushallerskor foljer nar de lagar mat, och att vi kan lagga till och ta bort vilka ratter vi vill! Typiskt att vi fick reda pa det med sa har lite tid kvar har, men vi onskade i alla fall alla vara favoriter som svarta bonorsoppa och nudelsoppa.

10. Nudelsoppan, eller phở pa vietnamesiska, delar upp oss i tva lager. De som gillar att ata den till frukost och de som foredrar vitt brod. Kampen hardnar.

11. Ikvall ska vi ha var forsta matlagningslektion! (Jo, trogna lasare minns kanske att vi haft en forut, men den var faktiskt thailandsk. Den har gangen blir det vietnamesiskt!) Sa forbered er pa en del vietnamesisk mat nar vi kommer hem.

12. Vara grannar ater orm till middag. Uh.

Det var allt jag kunde komma pa! HEJS.

emilia


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilka är djävlarna som äter vitt bröd?! EMBRACE THE NUDELSOPPA! Please. Och australiensaren är full på jobbet? Ingen är förvånad, eh? Sist men inte minst: Skrapetmiddag när vi kommer hem, där ni står för recepten?

2009-04-08 @ 11:44:13
Postat av: Mikael

Mala med egenhandigt gjorda penslar later spannande tycker jag. Om man nu inte har bambu kanske man kan flisa upp en granpinne. Naa, men kanske vass, eller hastsvans. Hmmmm. men ar inte den Vietnamesiska maten lite tråkig, med ris och lite gronsaker till och inga kryddor? Har jag missat nagonting har?. Själv har jag just atit Kines OCH Japanbuffe sa att magen star i fyra horn. Massa friterade lackerheter och massor av Suschi. Till det - friterad banan, glass och fruktblandning till. Ahhh, och sa kaffe till forstass, Ahhhhh, skulle behova lagga mig pa en soffa och smalta maten lite grann. raap, oups, forlat. Nudelsoppa ar annars alltid gott, garna med vitt brod till. Vilket morker att det morknar sa tidigt, tur da att ni har Matildas ficklampa hihihi.

Bra att ni har haft lite bra vader oxa, det ar ni varda. Ha det bra. Jo, maste bara beratta att dom har STORA godisagg overallt pa det har stallet och sa varkar det vara nagon som har som heltidssysselsattning att fylla pa dom overallt och hela tiden. Jag har aldrig atit sa mycket godis som den har veckan. Punchpraliner, skumtomtar, lakrits/hallonbatar, stora sega rattor, Polly, Colaflaskor, chokladtäcka grejer, sura godisar, lakrits mm. mm. Ohhh, vad matt jag ar. Nu maste jag ta en kopp gott kaffe, ahhh, och simma lungt.

2009-04-08 @ 13:32:13
Postat av: Anne Svensson

Det verkar finnas vissa likheter mellan Småland och er lilla by - regnet!!Sitter här i Småland med mysig brasa o dugg ute, mysigt men inte det man helst vill ha just nu. Hoppas det blir mer sol de sista två veckorna hos er tjejer. Tänk att det bara är några veckor kvar nu... Det gläder mig att ni går fler matlagningskurser, tjejer. I helgen Matilda var KAy o jag och Gustaf minsann, på IKEA. Första helgen efter att de öppnat, det var en del folk där kan man säga...Och fikasugen som jag alltid är tvingade jag Kay o Gustaf att stå i en gigantisk fikakö, när vi sen satt o fika kom Mats o Lisbeth. (De hade nästan inte sett Anton sen du åkte) De åker till solen, Spanien, på söndag för att spela golf. Idag ska Kay o jag gå till Ture och dricka 11-kaffe, du Matilda vet vilken liten sensation det är. HA det gott tjejer! Kram Anne

2009-04-09 @ 09:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0