Allt val, trots tusen myggbett

Myggorna ater upp oss - sakta men sakert. Vi har med oss tonvis med myggspray och myggstift, men inget biter pa de sma liven. Tur att vi har en san dar elektrisk flugsmalla. Ibland far man bara nog, och drar en fet killing spree med den. Hamnden ar ljuv.

Annars ar allt bra. Vadret har varit riktigt schizofrent pa sistone. Imorse vaknade vi upp av en stor asksmall som fick huset att skaka. Ovadret slog snabbt om till stralande solsken och vi cyklade bums ned till vattnet for att sola. Pa eftermiddagen borjade det regna. Igen.

Jag har nog skrivit forut om Hoais pikar nar vi ater hela tiden. Nar vi gjorde en fruktsallad nyligen blev det lite mycket, sa vi var tvungna att gora den i en riskokare nar det inte fanns nagra storre karl i huset. "Always eating. Except when you work. You should start bringing candy to work!". Hur som helst, idag hade jag och Billy lektion med sjatteklassarna och under rasten lekte vi en lek som heter "elefant, brodrost och giraff". Reglerna blev dock nagot problematiska att forklara nar vi insag att tjejerna inte visste vad en brodrost ar. Da fanns det ju inte sa mycket annat att gora an att hamta brodrosten fran koket, stoppa i tva brodskivor och visa hur det gar till. Sjalvklart kom Hoai in just da. "De har svenskarna ater som apor!"

Nej ni, apropa mat sa ar det ju dags for middag snart.
Tạm biệt!

Emilia

Kommentarer
Postat av: Mikael

De har svenskarna ater som apor - den gillade jag. Jag misstanker att det ju ar tur att jag inte armed er for da skulle dom val andra fran apor till svin. Ja, jag ater inte grisigt pa nat satt men jag kan ata mycket som ett svin. Eh, Ja ja, ni forstar. Sofia kallar mig ibland for kamelen av nagon konstig anledning. Jag HATAR mygg. Stackars er att behova sta ut med dom dar xxxxxx tur att ni har tagit diverse sprutor i alla fall. Kuuul oxa att ni har fint vader (emellanat). Borjar det kannas som att ni ar pa sluttampen nu da foresten. Nu ar snart lararutovningen over for den har gangen i alla fall och snart stundar det skon avslappning med harligt badande i "riktigt" vatten och inte i roda flodens fina klara vatten. Fast ni kommer kanske att sakna roda floden efterat i alla fall???? Så, simma lungt

2009-04-14 @ 14:48:26
Postat av: Lovisa

Jag har en sådan där elektrisk flugsmälla. En gång använde jag den också. Aldrig mer säger jag bara, aldrig mer.

2009-04-14 @ 19:56:05
Postat av: Sanne

Hej

Så roligt att höra att min kräsna dotter äter som en apa!

Använd alla till buds stående medel för att bekämpa myggorna! Bry er inte om vad några naturvänner - idealister - säger om de elektriska flugsmällorna. Emilia, du borde ha tagit med Etono!

Och en annan sak: köp en present till hushållerskorna som har lagat mat till er, när ni åker!

Ha det bra!

2009-04-14 @ 21:13:19
Postat av: Anonym

TACK! för brevet Emilia! :D blev jätteglad. haha det roligaste brevet jag fått hittils, fantastiskt! ha de bra! kram

2009-04-14 @ 23:19:46
Postat av: Mikael

Hej Lovisa! Bara en liten fråga där, varför inte, sprakar det eller luktar det eller? Har funderat på att skaffa en, så det är därför jag frågar.

Mvh

Mikael

2009-04-15 @ 07:50:29
Postat av: Mikael

Heeeeej! Vadret for eran del ser bra ut. Soligt och fint onsdga och torsdag. Aven fredag fram till kvallen nar det blir regnskurar. Lordag inget regn men lite molnigt. Sondag molnigt hela dagen men inget regn. Mandag regnskurar. Blir battre pa tisdag. Fiiiint pa onsdag. Ovriga nuheter - Nordkorea kastar ut FN ur landet. I somalia har pirater kapat 4 nya fartyg bara under sista dygnet, trots Obamas varningar for det. Familjen vill ge ut 4:e Stig Larssonboken. Nar aker ni soderut?, sa att jag kan kolla vadret pa nya stallet. Uppdatera mig bara vad det heter dit ni ska. Ha de och Simma Lungt.

2009-04-15 @ 08:05:28
Postat av: Ingegerd

Hej!



Spännande att läsa er blogg! Har aldrig sett en elektrisk flugsmällare!



Ser fran mot Matilda att bli bjuden på vietnamesisk middag när du kommer hem!



Ni åker snart till stranden. När är det? Ha´det!



Kram



Ingegerd

2009-04-15 @ 13:15:39
Postat av: ida

tack för brevet grejen va från mig :P ida alltså...

2009-04-15 @ 22:28:42
Postat av: eddo

men gud vad hemskt!!!!! Starkars djur?! :O

brutalt.

2009-04-15 @ 23:19:27
Postat av: Mikael

Jaa du Eddo, du har ju alltid värnat, brytt dig om aven dom allra minsta djuren. Tips: flytta till dalalven, dar far du flera miljoner kompisar pa varje kvadratmeter. Annars inget speciellt. Aftonbladet ar sig likt i alla fall, dom vet namligen redan nu att vadret i Sverige kommer att superbra Juni, Juli och Augusti. det vet nog inte var herre ens, sa jag hoppas att han laser Aftonbladet. Nó có tốt och blogga vidare. Bơi lội dễ dàng.

2009-04-16 @ 08:13:36
Postat av: anne

Hallååååå, är det strömavbrott eller?? Ni har varit så flitiga med att skriva att man ju börjar undra o sakna det när det dröjer lite.... Tur då att man kan roa sig med att läsa alla trevliga kommentarer. Inte visste jag att du var så flitig och rolig brevskrivare Micke!! Hoppas allt är väl med er tjejer! ..o inte heller jag har hört talas om elektrisk flugsmällare....

2009-04-16 @ 14:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0